توهم میتونی بهترین باشی

این سایت کمک میکندتا دانش آموزان باراه های مفیدموفقیت کسب کنند

توهم میتونی بهترین باشی

این سایت کمک میکندتا دانش آموزان باراه های مفیدموفقیت کسب کنند

بازدارنده ترین کلمه ” ترس” است … با آن مقابله کن.
با نشاط ترین کلمه ” کار ” است … به آن بپرداز.
پوچ ترین کلمه ” طمع” است … آن را بکش
سازنده ترین کلمه “صبر” است … برای داشتنش دعا کن.
روشن ترین کلمه ” امید” است… به آن امیدوار باش.
ضعیف ترین کلمه ” حسرت” است … آن را نخور.
تواناترین کلمه ” دانش ” است …. آن را فراگیر
محکم ترین کلمه “پشتکار” است … آن را داشته باش

بایگانی

 

مسیر رسیدن به موفقیت چیست؟

کلیدهای رسیدن به موفقیت در زندگی

حالا که با معنی موفقیت آشنا شدید باید کلیدهای رسیدن به آن را یاد بگیرید. این نکات پیش نیاز ورود به مسیر موفقیت است و به شما کمک میکنند با یک انرژی و آمادگی زیاد در زندگی به سمت اهداف خود حرکت کنید.

کلید اول: تعیین هدف

همانطور که گفتم هدف در تجربه احساس موفقیت نقش بسیار مهمی دارد. اگر میخواهید در زندگی احساس خوشبختی و رضایت کنید باید اهدافی متناسب با شخصیت و استعدادهایتان تعیین کنید. برای کشف استعداد های خود زمان بگذارید. پیدا کردن هدف زندگی کاری آسان نیست؛ اما رسیدن به هدف کلید اصلی رسیدن به خوشبختی برای هر کسی است.

کلید دوم: برنامه ریزی

هر انسان موفقی برای رسیدن به اهداف خود باید یک برنامه ریزی و مدیریت زمانمشخص داشته باشد. لازم نیست این برنامه با جزئیات بالایی نوشته شود. و همین که برای دست یافتن به هدف یک مسیر در ذهن خود داشته باشید و حدود زمانی رسیدن به هر مرحله را مشخص کنید کافی است.

کلید سوم: آمادگی برای اتفاقات غیر منتظره

تمام زندگی پر از اتفاقات ناگهانی است که مشخص نیست کی اتفاق می افتند و چه تغییری در دنیای ما ایجاد میکنند. باید این حقیقت انکار نشدنی را در ذهن خود داشته باشید و انعطاف پذیری خود را تقویت کنید تا در صورت افتادن هر اتفاقی باز هم برای موفقیت انگیزه داشته باشید. ار در این مسیر دچار تنش و بی انگیزه بودن شدید با جملات انگیزشی شهر موفقیت می توانید انگیزه خود را قوی کنید.

کلید چهارم: یادگیری عادت های روزانه مثبت

گفته میشود عادت های روزانه بیشترین تاثیر را روی زندگی هر کسی دارند. به همین خاطر است که همه افراد موفق یک سری عادات روزانه مشخص دارند و هرروز به آن ها پایبند هستند. میتوانید با خواندن عادات روزانه افراد موفق با مهمترین این کارهای روزانه آشنا شوید و مناسب ترین آن ها را در زندگی خود اجرا کنید.

کلید پنجم: درس گرفتن از اشتباهات

این که بعد از هر اشتباه یا شکستی احساس خوبی نداشته باشد طبیعی است. اما تفاوت افراد موفق با افراد معمولی در این است که آن ها از اشتباهات خود درس میگیرند و نمیگذارند یاس و ناراحتی به مدت طولانی در زندگی‌شان باقی بماند. سعی کنید ویژگی درس گرفتن از اشتباهات را در خود تقویت کنید تا به جای ناامید از تکرار اشتباهات جلوگیری کنید.

کلید ششم: تجربه راه های متفاوت

هیچ گاه ذهن خود را تک بعدی نکنید. برای رسیدن به یک هدف راه های مختلفی وجود دارد. اگر در این مسیر موانع حل نشدنی زیادی وجود داشت؛ راه دیگر را امتحان کنید. از دیگران کمک بگیرید و با آن ها مشورت کنید. شاید در میان صحبت هایتان با دیگران با راهی آشنا شوید که تا به حال به آن فکر نکرده بودید.

کلید هفتم: ریسک کردن

افراد محافظه کار معمولا از حاشیه امن خود خارج نمیشوند و راه های جدید را تجربه نمیکنند. این افراد نمیتوانند تغییرات را بپذیرند به همین دلیل در هر حالتی که هستند باقی میمانند. اگر میخواهید انسان موفقی باشید باید ریسک کردن را بپذیرید و گاهی وقت ها در مسیرهای جدید قدم بگذارید.

کلید هشتم: سرمایه گذاری روی روابط

یکی از مهمترین کلیدهای موفقیت در زندگی، روابط اجتماعی قوی است است. آشنایی با افراد جدید فرصت های زندگی شما را بیشتر میکند و باعث افزایش احساس رضایت از زندگی میشود.

دوستی های متنوع به شما کمک میکنند ذهن خلاق تر و فعال تری داشته باشید. تجربه ی زندگی شما با وجود افرادی که دوستشان دارید زیباتر است. پس به ارتباطات اجتماعی خود توجه کنید و مطمئن باشید این ارتباطات تاثیر مستقیمی روی موفقیت شما دارند.

8 کلید طلایی رسیدن به موفقیت

عوامل رسیدن به موفقیت

با وجود این که موفقیت برای هر کسی معنای متفاوتی دارد و اهداف زندگی هر کسی با دیگری متفاوت است اما همیشه داشتن یک سری از ویژگی ها جزو عوامل مهم رسیدن به موفقیت محسوب میشوند. موارد زیر همان عواملی است که شما باید برای موفق شدن در خود پرورش دهید. با داشتن این عامل ها میتوانید به هدف زندگی خود برسید و پر از احساس رضایت از زندگی شوید.

۱. اشتیاق و انگیزه

اشتیاق همان چیزی است که شما را به سمت هدف زندگی‌تان راهنمایی میکند. اشتیاق یعنی احساس خوبی که از تصور موفقیت خود پیدا میکنید. این شور و اشتیاق است که شما را به سمت حرکت کردن میبرد و کمک میکند در مسیر رسیدن به موفقیت قدم بگذارید.

ترکیب اشتیاق همراه با انگیزه برای رسیدن به هدف معجزه میکند. زمانی که برای موفقیت انگیزه داشته باشید هم عاشق آن هدف باشید هیچ چیزی جلوی راه شما را نخواهد گرفت.

۲. مثبت نگری

داشتن دید مثبت به مسائل، جلوی استرس و بدبینی های بیهوده را میگیرد. این ویژگی فرصت کشف پیدا کردن راه های مختلف را میدهد و نمیگذارد به خاطر داشتن دید منفی همیشه ناامید باشید. مثبت اندیشی روی تمام جنبه های زندگی شما تاثیر میگذارد و باعث میشود احساس خوشبختی بیشتری کنید.

۳. مهربانی

نسبت به خودتان و دیگران مهربان باشید. مهربانی حسن نیت شما را به دیگران انتقال میدهد و اجازه نمیدهد که شما در گذشته گیر کنید. کسانی که نسبت به خودشان سخن گیری میکنند معمولا خودشان را به خاطر اشتباهات گذشته نمیبخشند و به جای درس گرفتن از آن ها، تمام مدت خودشان را سرزنش میکنند.

۴. پذیرش نظرات دیگران

هر انسانی نحوه تفکر خاصی دارد. به همین خاطر است که همیشه ما را به مشورت با دیگران تشویق میکنند. ممکن است دیگران از روش شما انتقادهایی داشته باشند یا پیشنهادهای متفاوتی به شما بدهند. درست است که قرار نیست تمام این نظرات را بپذیرید اما باید برای فکر کردن به آن ها زمان بگذارید. این کار ذهن شما را بازتر میکند و ممکن است مسیر رسیدن به موفقیت را برایتان هموارتر کند.

۵.نظم

افراد منظم معمولا بهتر از دیگران برنامه ریزی میکنند و سریع تر به اهداف خود میرسند. نظم متعادل به شما کمک میکند یک تصویر درست از راه رسیدن به موفقیت داشته باشید. یادتان باشد این نظم و ترتیب نباید آن قدر زیاد باشد که قدرت تغییر را از شما بگیرد.

۶. مهارت های ارتباطات اجتماعی

روابط اجتماعی قوی و گسترده از مهمترین عوامل موفقیت شما در زندگی است. اگر بتوانید افراد درستی را در زندگی پیدا کنید و دوستی های تاثیرگذار و حمایت محوری داشته باشید؛ بخش بزرگی از راه را رفته اید. همراهی دیگران به شما انگیزه میدهد و سبب افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

۷. روحیه‌ی یادگیری

یادگیری همان چیزی است که هر فردی برای موفقیت به آن نیاز دارد. تمام زندگی ما پر است از اتفاقات و تجربیاتی که نیاز به توجه ما دارند. هرروز خود را غنیمت بشمارید و هیچوقت دست از یادگیری نکشید. یادگیری فقط به معنی خواندن کتاب های تخصصی نیست. همین که از کوچکترین اتفاقات روزمره خود درس بگیرید یعنی روحیه یادگیری را در خود پرورش داده اید.

۸. عزت نفس

تاثیر شگفت انگیز عزت نفس در زندگی انکار نشدنی است. سعی کنید خودتان را باور داشته باشید و مطمئن باشید فرد ارزشمندی هستید. احساس عزت نفس ریشه در گذشته ما دارد اما تاثیرات آن در تمام زندگی ما خود را نشان میدهند. افرادی که به خودشان اعتماد ندارند نمیتوانند بهترین تلاش خود را کنند و همیشه منتظر شکست هستند. عزت نفس خود را تقویت کنید و نگذارید تصورات غلط ذهنی مانع رسیدن شما به هدف شوند.

عوامل رسیدن به موفقیت

مراحل رسیدن به موفقیت

سه مرحله کلی برای قرار گیری در مسیر موفقیت وجود دارد . با طی کردن این مراحل زندگی خود را تغییر میدهید و به سمت موفقیت حرکت خواهید کرد. هرکدام از سوال‌های زیر یکی از مراحل را پوشش میدهند. این سوالات را از خود بپرسید و جواب آن ها را یادداشت کنید. این سوالات همانطور که باعثخودشناسی شما میشوند؛ کمک میکنند تا با مراحل رسیدن به موفقیت آشنا شوید.

۱. چه زمانی واقعا احساس موفقیت می‌کنید؟

با شنیدن کلمه موفقیت چه احساسی به شما دست میدهد؟ چه تصویری از موفقیت در زندگی خود دارید؟ کلمات یا جمله هایی که بیانگر این احساس در شما هستند را بنویسید. برای این کار زمان بگذارید و از خودتان بپرسید که به چه چیزی برای رسیدن به موفقیت نیاز دارید؟

یادتان باشد که باید فقط جواب هایی را بنویسید که به شما حس خوبی میدهند و نه چیزهایی که دیگران از شما انتظار دارند. در این مرحله باید اهداف مهم زندگیتان را پیدا کنید و آن ها را بر اساس اولویت یادداشت کنید.

۲. چه چیزهایی شما را از موفقیت دور میکنند؟

حالا که میدانید میخواهید به چه اهدافی در زندگی برسید با تشخیص دهید که چه چیزهایی مانع رسیدن شما به موفقیت هستند. کدام ویژگی های شخصی شما باعث شکست خوردن میشود؟ چه عامل بیرونی اجازه موفق شدن را به شما نمیدهد.

سعی کنید جزئیات جواب خود را به این سوالات بنویسید. مثلا بنویسید دیر از خواب بیدار شدن یا کمبود سرمایه. میزان تاثیر هرکدام را در کنارش مشخص کنید. میتوانید از دیگران هم در این رابطه سوال بپرسید. ممکن است دوستان صمیمی یا خانواده شما موارد مهمی را به این لیست اضافه کنند که جزو موانع اصلی شما برای موفقیت باشند.

۳. از کجا باید شروع کرد؟

ممکن است شروع کردن را به یک هفته آینده موکول کنید یا آن قدر آن را عقب بندازید که از انجام کار پشیمان شوید. این سوال فقط یک جواب درست دارد: از همین الان. بر اساس اهدافی که در مرحله اول پیدا کردید و موانعی که در مرحله دوم شناختید؛ برنامه ریزی کنید. سعی کنید از همین امروز موانع قابل حل را از بین ببرید و برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

برای خودتان هدف های کوچک مشخص کنید تا از موفقیت در آن ها انگیزه بگیرید. عوامل رسیدن به موفقیت را که در بالاتر توضیح داده ام دست کم نگیرید و برای تقویت آن ها هم تلاش کنید. مطمئن باشید همین الان بهترین زمان برای شروع است.

 

اولین قدم موفقیت چیست

برای رسیدن به موفقیت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

نکاتی که باید برای کسب موفقیت رعایت کنید در ادامه برای شما شرح می دهیم.

۱. خیال پردازی کنید

داشتن رویا و فکر کردن به موفقیت اشتیاق شما را بیشتر میکند. رویا پردازیبه شما قدرت میدهد و کمک میکند به سمت بهترین تصورتان از موفقیت حرکت کنید.

۲. صبر داشته باشید

موفقیت های کوچک و بزرگی انتظار شما را در زندگی میکشند. بعضی از این موفقیت ها نیاز به زمان بیشتری دارند و شما باید برای رسیدن به آن ها صبر داشته باشید.

۳. نگذارید دیگران برای شما موفقیت را تعریف کنند.

مهمترین چیزی که در مسیر موفقیت اهمیت دارد؛ تعریف درست از خوشبختی و موفقیت است. اجازه ندهید دیگران اهداف زندگی شما را مشخص کنند. خودتان را بشناسید و به دنبال موفقیت واقعی زندگی‌تان باشید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۱/۰۲
عاطفه مهدوی

نظرات  (۲)

خیلی ممنون بابت نکات مهمی که میذارید

۱۰ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۴۵ آرزونوریان

عالیه فوق العاده است👌👌👌

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی