توهم میتونی بهترین باشی

این سایت کمک میکندتا دانش آموزان باراه های مفیدموفقیت کسب کنند

توهم میتونی بهترین باشی

این سایت کمک میکندتا دانش آموزان باراه های مفیدموفقیت کسب کنند

بازدارنده ترین کلمه ” ترس” است … با آن مقابله کن.
با نشاط ترین کلمه ” کار ” است … به آن بپرداز.
پوچ ترین کلمه ” طمع” است … آن را بکش
سازنده ترین کلمه “صبر” است … برای داشتنش دعا کن.
روشن ترین کلمه ” امید” است… به آن امیدوار باش.
ضعیف ترین کلمه ” حسرت” است … آن را نخور.
تواناترین کلمه ” دانش ” است …. آن را فراگیر
محکم ترین کلمه “پشتکار” است … آن را داشته باش

بایگانی

سوال:برای جلوگیری از فراموشی چه کار کنیم؟؟؟

چهارشنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۱۵ ب.ظ

 

✅ پاسخ : 

💥مرور و تکرار

یکی از مهم ترین دلایل در فراموشی مطالب درسی مرور نکردن است. وقتی مطلب جدیدی را می خوانید سعی کنید در همان روز آن را مرور کنید. اگر بعد از چند روز مرور کنید به طور طبیعی بخش هایی از آن مطلب را فراموش کرده اید.  بهترین کار مرور دروس در همان روز و چند روز بعد از مطالعه است تا مطالب به حافظه بلند مدت منتقل شود. در این رابطه نکاتی به شما خواهم گفت که حائز اهمیت است...

مهم‌ترین جمله‌ای که در این رابطه می‌توانیم به شما بگوییم این است: رمز یادگیری مؤثر، تکرار مطالب است. تکرار، یکی از اهرم‌های قدرتمند در اختیار ماست. تکرار باعث می‌شود اطلاعات مدام به مغز مخابره شود و مغز با این تکرار‌ها اصطلاحا به خوبی جابیفتد.

💥تست زنی و حل تمرین

تمرین و تست زنی باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغز خواهد شد . بعد از مطالعه مباحث شروع به تست زنی از نوع آموزشی کنید تا مطالب در ذهنتان بهتر به خاطر سپرده شوند. تمرین کردن سوالات سال های گذشته می تواند به بازیابی اطلاعات بسیار کمک نماید.

درصورتیکه احساس می کنید مطلبی از یادتان رفته بهترین کار برای اینکه بدانید این حس واقعی است یا کاذب تست زنی و حل تمرین در مبحث مورد نظر است. اگر که توانستید به سوالات پاسخ دهید حس شما کاذب است و اگر توانایی پاسخگویی نداشتید سراغ کتاب درسی بروید و مبحث مربوطه را مرور کنید.

💥مطالب درسی را با صدای بلند تدریس کنید(همان بازگو کردن)

معمولا اگر مطلبی را به کسی آموزش دهید دیرتر آن را فراموش می کنید. شما می توانید متن کتاب را برای خودتان با صدای بلند بازگو کنید انگار می خواهید به فرد دیگری تدریس کنید. تحقیقات هم نشان داده اند که اگر مطالب را با صدای بلند بیان کنیم آن ها را بهتر به خاطر می سپاریم.

بر اساس هرم یادگیری آموزش به دیگران باعث می‌شود ۹۰ درصد و تمرین کردن ۷۵ درصد مطالب در ذهن باقی بماند!

ممکن است این کار برای شما غیر معمول به نظر برسد اما با امتحان کردن این روش از اینکه چقدر این کار موجب به خاطر سپردن مطالب بیشتری می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد. . قطعا اگر مفهوم درس را فهمیده باشید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

💥یادداشت برداری

هنگام مطالعه کاغذ و قلمی داشته باشید و مطالبی که میخوانید را بنویسید. در واقع خلاصه نویسی از فرمولها و نکات مهم را همان لحظه می توان انجام داد و اینکار کمک بزرگی به شما برای به خاطر سپاری مطالب می 
کند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۴
عاطفه مهدوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی